Sunday, December 11, 2005

kesyukuran

Kadang-kadang kita tak memahami siaperkah diri kita,
Walaupun kita tahu asal kita dari Adam,
Biarpun kadang-kadang kita tertanya-tanya,
Adakah kita besyukur dengan apa yang ada pada diri kita?

Kejadian lagit dan bumi menjadikan kita berfikir,
siaparkah pencitanya?
Fitrah manusia terus hadir walaupun cuba di tipu.
Wujudnya tuhan tak boleh lagi di tolak.

Setelah kau di lahirkan,pertama sekali yang kau dengar,
Allah hu akbar. bisikan ini di ucapkan utuk mengigatkan kau perjanjian itu.
Perjanjian sebelum kau dilahirkan.
Semoga aku tidak melangari perjanjian tersebut...

Biar siapa pun aku, aku akan bersyukur...
Biar Siang kekal selamnya aku takkan berubah...
Walaupun kadang-kadang merasakan masih tak mencukupi dengan aper yang ader.
tapi ku berdoa semoga aku akan terus bersyukur...

1 comment:

Muazd said...

wsalam...terima kasih... harap ianya satu pujian yang membina...